Ez volt az első olyan híd Nagy-Britanniában, ami acélból készült. De nemcsak a brit hidak esetében számított újdonságnak ez az anyag, ez volt a szigetország első jelentős acélszerkezetű építménye is. Franciaországban ugyanekkor épült Gustave Eiffel monumentális tornya, amit hazájában elképesztő technikai vakmerőségnek tartottak. Hét éven keresztül építették a hidat, amit sokan ma a világ legerősebb hídjának is tartanak. Az biztos, hogy nem spórolták ki belőle az anyagot, hiszen az óriási rácsszerkezetekhez 54.900 tonna acélt és 6.500.000 szegecset használtak fel. Méreteit tekintve, a közel 2.529 méter hosszú híd a világ leghosszabb fesztávú (521 méter) egykonzolos hídjának számított egészen 1917-ig, a Quebec-híd elkészültéig, ma már csak a második. Magasságát tekintve sem kell szégyenkeznie, hiszen a fjordot 49 méter magasságban átívelő híd magasabb, mint a londoni Szent Pál katedrális.
Építése során sokan sérültek meg, 57 ember pedig itt lelte a halálát. Az építési területet nyolc férfi pásztázta folyamatosan egy hajóval, hogy kimentse az akár 100 méter magas tornyokról vízbe eső munkásokat. Hét év alatt épült fel a híd, a munkálatok hivatalosan 1890. március 4-én fejeződtek be, amikor Őfelsége Edward walesi herceg helyére illesztette az utolsó, „arany” szegecset. A híd az eltelt több mint egy évszázadban bizonyított és a mai elvárásoknak is tökéletesen megfelel, pedig hatalmas terhelésnek van kitéve, naponta akár 200 vonat is átkel rajta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése